måndag, november 13, 2006

Drömmar

Nej, jag pratar inte om småkakor. Jag har börjat skriva ned mina drömmar.

Det började med att jag tyckte (jag vet att alla drömmer, men ändå) att jag haft en period av drömlös sömn, ändå var jag mycket trött. Jag har hört om folk som skriver ner sina drömmar så fort de vaknar så jag bestämde mig för att prova. Det var häftigt. Jag kunde vakna mitt i natten och fortfarande i halvdvala sitta i sängen i mörkret och skriva ned vad jag drömt, känslan jag hade och så mycket detaljer som möjligt. När jag läste vad jag skrivit dagen efter så mindes jag inte alltid allt, men det kom tillbaka till mig som i en aha-upplevelse.

Nu har jag förfinat mina metoder så att jag ibland skriver och ibland gör en inspelning i mobiltelefonen. Sedan tittar jag inte på enskilda drömmar utan försöker hitta mönster, återkommande händelser och saker under veckan. Mycket intressant. Det är något spöklikt men spännande att gräva i sitt eget undermedvetna.

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Usch ja! Det är mycket bearbetning som pågår nattetid!

Baba sa...

Inte usch! Spännande!