söndag, november 05, 2006

Planer i stöpet?

Jag hade sett fram emot gårdagen. Det var första dagen på mycket länge som jag inte hade någonting inbokat. Däremot hade jag en ganska lång inre lista på vad jag ville göra med denna sällsynta dag.

Vissa saker gjorde jag, men sedan blev det andra saker istället. De sakerna var minst lika roliga och bra, men ändå får det mig att känna mig lite besviken och misslyckad för att jag aldrig kan få vissa saker ur händerna. Detta borde kunna lära mig ett och annat om att planera och ha höga ambitioner. Oavsett hur kul saker jag har tänkt mig blir de automatiskt till måsten och borden så fort de hamnar på en lista.

Om jag bortser från känslan av att det inte blev som jag tänkt, kan jag utvärdera gårdagen som mycket trevlig och skön. Avkopplande. När tar man lärdom av det uppenbara egentligen?

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Och OJ vad jag hade planerat in mycket som jag skulle göra under en hel veckas lov. Har precis som du hunnit några saker men mycket annat har inte hunnits med och nu sitter jag här på lovets sista skälvande dag och bannar mig själv för att jag inte slappat i soffan tillräckligt...

Baba sa...

Varför kan man inte bara ta en dag i sänder, en sak i sänder och njuta mer? Knasigt!