onsdag, januari 18, 2012

Mannen under trappan

Jag har läst Mannen under trappan av Marie Hermanson. Äntligen, för den har några år på nacken och har till och med gått på tv (fast jag såg den inte). Egentligen vet jag inte varför jag plågar mig med att läsa böcker, som jag vet kommer att vara konstiga/äckliga/med otillfredställande slut. Det måste vara något masochistiskt drag jag har.

Jag har läst två böcker av Marie Hermanson förut, Värddjuret och Musselstranden, så helt ovetande var jag väl inte. Hon lyckas verkligen bra med den här skruvade stilen och lämnar mig så frustrerad att jag var tvungen att ringa min syster, som läste den för ett tag sedan. Hon visste inte heller riktigt vad som var vad eller vem och tyckte också den var obehaglig. Så, hon kan vara nöjd med sitt värv, Marie.

3 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

Åh, jag minns att jag tittade på den serien när den gick på TV och man blev verkligen helt såld! Att missa ett avsnitt gick inte för sig! Väldigt speciell och skruvad serie men man måste ju veta hur det går liksom. Har inte ens tänkt på att den finns som bok. :)

Baba sa...

Okej, ja Jonas Karlsson i all ära, men jag gillade ju egentligen inte boken så det var nog tur jag inte kollade :)

Lakritsdraken sa...

Tänk om serien är mycket bättre än boken då? Kom igen, du måste kolla!! ;)