tisdag, november 04, 2008

TUT

Det är inte bara siffror jag kollar på nummerplåtarna som jag samlar. Ibland hittar man roliga ord som bildas av de tre bokstäverna. Några favoriter:

TUT - klockren no 1
HEJ - trevlig hälsning i trafiken
ULK - roligt i största allmänhet

DYR hade vi på en bil när jag var liten, men nu läser jag på Vägverkets hemsida att det är en bokstavskombination som inte används längre därför att de kan väcka anstöt.

TAX är ett djur som tydligen går bra, men de anstötsväckande djuren är APA, GAM, GET, LUS, MUS, ORM.

6 kommentarer:

Tina sa...

Jag hade en med BUZ, det gillade jag! :-)

Såg att nån ansökt om att få den personliga nummerplåten X32IARO, men det blev tydligen anstötligt om man läser det i backspegeln. http://www.aftonbladet.se/bil/article3660442.ab

Baba sa...

Såg också det, men jag fattar inte vad det blir.

Anonym sa...

När jag var liten hade vi en FSK som alla grannar kallade för fisken! Numera går mina associationer mer mot förskola istället!

Några kompisar har UAK. Får mig att tänka på kräks...

Baba sa...

Lite som ULK :)

PMS har jag sett. Det är väl anstötligt om något!! :)

Tina sa...

Haha! Det blir oralsex om man kollar i backspegeln och den bilen ligger bakom.

Konstigt att alla de där djuren är anstötliga, men att däremot KKK är en ok kombination. Det om något väcker väl anstöt!

Baba sa...

Oj, hoppsan! Undrar vem som jobbar med att granska och kolla upp alla skyltar mot olika förkortningar och intresseorganistaioner. Undrar om det jobbet är ledigt... ;)