söndag, november 23, 2008

Önska kostar ingenting

Jag var hemma hos Busen och Snubben i veckan. När posten kom medförde den två leksakskataloger som Busen och jag noga gick igenom. Dagen innan hade jag frågat honom vad han önskade sig i julklapp och då sa han "inget särskilt". Det förvånade mig, med tanke på förra årets digra lista (kan ha att göra med en förlamande tomteskräck).

Längst bak i katalogen fanns förtryckta önskelistor.
Jag: Hmm, jag kanske skulle skriva en önskelista i år.
Busen: Vad önskar du dig då?
Jag: Ett jobb, en man, en i-pod och en ny resväska.
Busen (beklagande): Men, Baba, jag tror inte att du kan få ett nytt jobb. Man kan nog bara önska sig saker.

Om Busen är en utsänd tomtenisse så funderar jag på om jag ligger bra till och om en man är en sak...

2 kommentarer:

Tina sa...

Haha! Ja, bara det inte är tomten som är mannen då!

Baba sa...

Nej, den riktige tomten är nog för gammal för mig, men en låtsastomte med avtagbart skägg kanske kan vara nåt...