tisdag, november 25, 2008

A trip down memory lane

Näst bäst efter google är nog YouTube. Man kan söka på artister man nästan glömt, låttitlar, humor, filmsnuttar för att inte tala om salsa. Här bjuder jag på min favoritmupp genom tiderna. Han heter Flat Eric eller Mr. Oizo och gjorde reklam för Levi´s i slutet av 90-talet eller början av 2000-talet. Jag bodde nära Farsta då och de hade en Levi´s-butik där man kunde köpa den gula muppen. Jag gjorde inte det, trots att han fick mig på så bra humör. Han var för dyr. Nu kan man köpa honom - ännu dyrare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr visade jag klippet för Morris, som genast blev besatt och ville se det om, och om, och om igen...hm.
Ungefär som Bompa, fast värre, eftersom han härmar Flat-Eric med head-bangandet.

Baba sa...

Hahaha! Jag kan tänka mig hur ni har det där hemma :) (hade du inte kunnat räkna ut det med hans intresse för olika figurer)