onsdag, september 03, 2008

Låt kvastarna sopa

Även om det går lite långsamt så pågår rensning på mer än en front hos mig. Att sluta ett jobb jag inte trivdes med eller mådde bra av var det första, sedan har jag sett över fler områden. Jag har nån sorts behov av att ömsa skinn, ta fram den som är jag. Här hemma är det sälja/skänka/slänga som gäller på allt. Inga prylar går säkra. Jag frostar av frysen och slänger gammal mat, gör mig av med böcker som jag aldrig läser eller kommer läsa igen, jag har olika ögonskuggor varje dag den här veckan och de som inte passar ryker. Det känns befriande. Jag slänger barlasten! Den drar ned mig.

Inne i huvudet pågår också rensning, som i nya datorn ungefär. Jag gör nya mappar, sorterar, slänger i papperskorgen. De frågor som jag försöker besvara är: Vad vill jag göra? Vem vill jag vara? Hur vill jag leva mitt liv?

När rensningen här hemma är klar hoppas jag kunna släppa fram kreativiteten. Jag behöver inte köpa nånting. Jag har allt material. Jag behöver inte gå en enda kurs. Jag kan själv och det jag inte kan får jag väl se till att lära mig.

Jag hade hoppats på att få släppa in lite kärlek i mitt nystädade liv, men han som jag hade i åtanke ligger risigt till. Väldigt nära att bli utsopad om han inte visar sig vara till mer nytta än ögongodis. Han ligger redan i papperskorgen. Jag har bara inte tömt den än, men jag ser att jag skrev hade i åtanke istället för har...

4 kommentarer:

Tina sa...

Go girl!

Baba sa...

TACK!

Anonym sa...

Hej! Min dator strular och om två veckor blir jag av med mitt internet. Det är fattigt att plugga :( Därför kommer det kanske inte bli så många kommentarer från mitt håll, men jag ska försöka läsa så ofta jag kan!!
*kram*

Baba sa...

Jag vet allt om strulande datorer och har full förståelse, men som du märker missar du inte precis jättemycket på den här rappa bloggen ;)