onsdag, juni 25, 2008

Yrken jag beundrar - lärare

Jag har gjort min sista dag som lärare. Jag har lämnat in nycklarna och tagit hem min kaffekopp och mig själv från skolan.

Det är ett av världens viktigaste jobb... och roligaste...och svåraste. Jag lyfter på hatten för er som orkar fortsätta, för ni behövs. Heja mamma! Heja Tina! Heja Prinsessmamman! Heja Fröken Bokmal, som antagligen inte har en aning om vad du ger dig in på :)

Jag är en bra lärare och jag kanske gör någon form av pedagogisk come back en dag...man ska aldrig säga aldrig, men nu har jag tagit klivet fullt ut och det känns som frihet!

Heja mig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, jag har ju inet hängt med alls förstår jag...
Varför detta beslut och vad ska du göra istället?

Anonym sa...

Heja dej!
Du gör helt rätt och det kommer ordna sig med nytt jobb, jag lovar!
Puss

Prinsessmamman sa...

Tack! Ja, jag har ingen plan B för det är fortfarande så roligt, men samtidigt måste man få miljöombyte så jag ser verkligen fram emot det som väntar oss nu.

Lycka till i ditt sökande!

Tina sa...

Tack! Lycka till! Modiga dig att följa dina drömmar och känslor! :-D

Baba sa...

P: Olika anledningar! Vad som helst utom lärare.

S: Det tror jag med. Tack för stödet!

Pr: Lycka till själv!

T: Magkänslan är som en barometer och kompass. Det känns rätt där, så det måste vara någonting bra :)