onsdag, juli 11, 2012

Länkar om New York

En god sak som kom ur det onda med att vara sjukskriven precis innan vi åkte, var att jag hann surfa en hel del på New York. Det är en balansgång mellan att få lagom många bra tips och att få upptäcka saker själv.

Jag hittade en blogg - Ett annat New York - som jag använde flera tips ifrån (återkommer om dessa). De skriver fint och bra och har väldigt vackra bilder, så det här är en blogg jag kommer att följa tills jag återser staden. De finns också på Facebook och lägger sina fina bilder på Instagram. Jag har verkligen känt mig inspirerad av den här bloggen och rekommenderar den till alla som varit där, som vill dit eller som bara vill läsa en inspirerande och levande blogg. Jag har lagt till den i min länklista ute i högerspalten.

Ett annat ställe där jag hittade information om mer klassiska turisttips och även praktiska frågor (transfer från flygplatsen, adapter, valuta) var Reseguidens New York-forum

Slutligen vill jag tipsa om en fin fotoblogg - downtownfrombehind. Här kan man se olika människor som cyklar sig fram genom gatorna Downtown Manhattan.

Längtar tillbaka? Jag?!

Inga kommentarer: