onsdag, juli 25, 2012

Flatter me

Med risk för att bli högfärdig, får jag så himla många fina komplimanger om mitt utseende just nu. Kan tyckas ytligt, men jag blir glad eftersom det är ett kvitto på att jag känner mig i fin form, är utvilad och har en positiv hållning. Tre exempel för att bekräfta spaningen:

Igår träffade jag en salsaamiga som jag inte sett på länge. Hon frågade hur det var och jag sa bra. "Det syns!" sa hon då med ett leende.

Idag gick jag över Hötorget. Handlarna ropade frukterbjudanden efter mig. I ett stånd erbjöd en kille bigarråer, men jag skakade på huvudet. Då ropade hans kompis (obs, utan merförsäljning): "Snygg klänning!"

Förra veckan träffade jag Busen Dexter. Förutom att han kommenterade att jag hade fått mycket mustasch och senare att jag började få gammal hals så sa han faktiskt när jag klev ur bilen: "Vad smal och snygg du har blivit." Det ska väl en nioåring till för att ta ner Moster på jorden ;)

3 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

De är inte nådigt ärliga ibland de små liven. Men det bästa är att de inte menar något illa i sina betraktelser. Och han har ju helt rätt i att du är vansinnigt smal och snygg! :)

Kram!

Baba sa...

Jaa, en kompis till mig stod och beklagade sig inför sin son när han var liten. Sedan frågade hon honom om han tyckte att han hade en trött och tjock (eller vad det nu var) mamma. Ja, lite - svarar ungen - men du har fina strumpor.

Och tack! Kram

Lakritsdraken sa...

HAHA, jag minns den storyn, du berättade den för mig en gång för länge sedan. Jag har faktiskt berättat den för andra bara för att den är så himla bra!! :)