tisdag, november 01, 2011

Only sixteen

I fredags läste jag ut en deckare av Peter Robinson och när jag skulle skriva in den på listan upptäckte jag att jag bara läst 16 böcker hittills i år! Jag läste mycket annat i somras, men det är skönlitterära listan som släpar betänkligt.

Igår tog jag en sväng förbi mitt lokala bibliotek. Jag var tvungen att köpa en extra kasse. Nu ligger en ny Peter Robinson, Elisabet Nemerts senaste, Sisela Lindbloms The Agency, en Torgny Lindgren och en Michael Connelly och väntar på att jag ska läsa ut Håkan Nessers Himmel över London. Det är snart gjort, eftersom den är riktigt bra.

2 kommentarer:

Heléne sa...

Jag läser samma författare om och om igen... Läst ut Kallentofts Vårlik igår... Nu har jag börjat på systrarna Grebe (och vad nu den andra heter):s andra bok i serien... Köpte med mig en ny författare i somras. Får ta itu med henne senare...

Baba sa...

Jag med! Jag kommer att redovisa hela listan efter årsskiftet och det blir väldigt tydligt hur jag hittar nån som är bra och läser allt av den. Men det är väl smart antar jag. Kallentofts femte årstid står på min "vill läsa"-lista.