söndag, november 22, 2009

Message from the dark side

Mitt senaste inlägg hette visserligen R.I.P. men det avsåg Michael inte Moster Baba. Jag är här på söndagmorgonen för att säga er att jag är återuppstånden från andra bloggar och Facebook.

November 2009 kan ha varit den jobbigaste, mörkaste och mest energidränerade av alla novembrar jag upplevt (41 sycken). I Stockholm hade vi tydligen 1½ soltimme förra veckan...men igår sken solen i flera timmar. Nu på morgonen gjorde den det också, fast den har gått i moln igen. Då får man ta plan b, som är att åtminstone vara tacksam för dagsljuset. Enligt min almanacka gick solen upp 8.01 idag och den ska gå ner 15.06. Då är detta i Stockholm. I Kiruna gick solen upp 9.30 och den går ner igen 13.20.

Så - av med datorn, ut i dagsljuset!

2 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

Härligt att du är tillbaka!!! Jag har väntat tålmodigt :)

Baba sa...

Sorry, jag lovar inget men det känns som om jag kommer att vara lite mer regelbunden framöver.

Tack, du trogna läsare :)