måndag, oktober 29, 2007

Två solstrålar


Denna gråa dag då det aldrig slutat regna och de sista gula löven låg som en julgransmatta kring foten på en lönn utanför hörde jag vid ca 15-tiden en liten trudelutt som fick mig att le: glassbilens! "Vi lurar små barn, vi lurar små barn..." Nä, ursäkta men idag tror jag inte att några små barn blev lurade.

Ca tre timmar senare stod jag inknökad på en buss ganska nära föraren och hörde en kille fråga: "Är det okej att jag går av här fram?" Dagens andra smil. Det hade varit roligt om busschauffören haft en vresig dag.

6 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

En perfekt dag att tillbringa på skolforum!! Var knappt utanför dörren på hela dagen! (fast det blev bara två nummerplåtar på alla de milen...)

Baba sa...

Då gjorde det inte så mycket att din gamla hemstad inte visade sig från sin ljusstarkare sida, då! :)

Prinsessmamman sa...

Nu har jag tagit 14 nummer på 16 dagar! Måste vara nytt rekord!

Baba sa...

Ja, Prinsessmamman. Det är bra jobbat! Själv ska jag ha 685.

Anonym sa...

Sjunger denna blogg på den så kallade sista versen?

Baba sa...

Nej då, det är bara paus i flera takter...eller system rent av.

Baba samlar energi.