lördag, april 18, 2015

R.I.P. Candy Crush Saga

Aaah, jag har gjort det. Något totalt oväsentligt för mänskligheten, men gigantiskt för mig. Med nästan darriga händer höll jag inne Candy Crush-ikonen tills den fick ett litet kryss i hörnet, jag tryckte på krysset och konfirmerade. Raderat.

Det känns lite läskigt, men mest befriande. Bort med denna tidstjuv och den orättvisa ugglan Odus. Nu lämnar jag plats för...någonting annat. Framför allt tror jag att jag kommer att få lättare att fokusera. Det är splittrande att hoppa in i en godisvärld med overkliga uppdrag och bomber som exploderar hela tiden. Det brukade vara det sista jag gjorde innan jag satte paddan på laddning och släckte lampan. Tills igår då. Enligt alla stress- och sömnexperter ungefär det sämsta man kan göra.

Jag hade tänkt göra det när jag kom till nivå 400, men det låter som den gamla ursäkten "Jag får äta den här tårtbiten också, SEDAN ska jag sluta med sötsaker.". Så. Väck med den bara.

Livet utan börjar bra. Ett blogginlägg och nu ska jag laga mat.

Inga kommentarer: