söndag, mars 30, 2014

Ett Vasalopp i powerwalks

I måndags upplyste RunKeeper mig om att jag hade gått 70,45 km den senaste månaden, varpå tävlingsdjävulen for i mig och började räkna på hur jag skulle disponera resterande marsdagar för att komma upp i ett Vasalopp (9 mil). Lätt!

Jag startade i Berga by måndagen den 3 mars. Jag passerade Mångsbodarna den 11:e och Risberg den 13:e. Evertsberg var jag förbi den 16.e och nådde Oxberg den 20:e. I måndags var jag alltså i Hökberg och efter dagens runda skriver vi 96,43 km, vilket innebär att jag var i mål i Mora redan under gårdagens varv runt Årstaviken. Förmodligen någonstans i trakterna av Gullmarsplan. Nån kransmas syntes tyvärr inte till, för att bekräfta bedriften.

För extra nördpoäng vill jag poängtera att jag petnoga räknat klarat 9 mil på 27 dagar, eftersom jag tydligen latade mig helgen 1-2 mars. Övrig motion i mars, som skulle givit utslag på en stegräknare är fyra piloxingpass á 60 minuter, en buggkväll, en salsakväll samt övrig vardagsmotion.


Inga kommentarer: