fredag, februari 20, 2009

Slutlattat?

Jag har ännu inte betalat mer än 32 kronor för en latte på ett fik. Där går min smärtgräns, när ett halvkilo bryggkaffe kostar lika mycket (nästan ett helt kilo om det är extrapris). För några veckor sedan var jag på Coffehouse by George vid Odenplan. Jag blev bjuden på en latte, vilket var tur eftersom de tog 37 spänn! Igår var jag bara inne och vände på Coffehouse by George i NK-huset. De tog 39 kronor för en latte och 110 för en bakad potatis med räkor, som min kompis ville ha. Då gjorde vi det enda rätta och avbröt beställningen och gick. Som min kompis sa: "Det är inte okej."

Hur funkar den där franchisegrejen egentligen? Får samma kedja ha vilka priser de vill?

2 kommentarer:

Samlade Signaler sa...

Ja, det får de. Det är bara rekommenderade priser.

Du kanske borde knäcka extra som barista på hemmaplan? Verkar ju finnas pengar att tjäna där. :-)

Baba sa...

Hm, det kanske vore nåt, men jag är inte tillräckligt affärsmässig. Skulle aldrig kunna köra såna ockerpriser.