måndag, december 29, 2008

Gardiner på duk (och live)

Jag är en härdad storstadsmänniska nu och tycker inte det är så förvånande att skådespelare och mediaprofiler går på stadens gator som vanliga dödliga. När mina föräldrar eller min syster från landet ;) är här brukar vi säga att vi har sett "ett pip". Pip säger vi alltså när vi ser nån (istället för att skrika deras namn).

Idag sammanföll ett pip med ett märkligt sammanträffande, vilket föranledde detta inlägg. Jag var på "Allt flyter" ikväll. De som spelar det medelålders konstsimlaget är väl i min ålder. Det är till exempel Benny Haag som är forever Xerxes för mig och Peter Gardiner.

Jag och mina två väninnor gick ut från Saga efter filmen och vandrade längs Kungsgatan och mötte denne Gardiner. Jag tyckte det var rätt coolt och lite overkligt.

2 kommentarer:

Tina sa...

Mm, märkligt!

Tänker också på Xerxes så fort jag ser Benny Haag. Jisses vilken serie! Vem vann egentligen tävlingen/vadslagningen de hade?

Baba sa...

Du menar där de skulle samla trosetiketter? Ingen aning. Jag tror han blev kär på riktigt och vadet upphörde eller nåt :)