lördag, augusti 30, 2008

Dagens förpackningsproblem

Jag har märkt att färre och färre förpackningar går att öppna med estrellarycket (där man tar tag i varsin sida av en chipspåse och rycker upp hela ena sidan snyggt och prydligt). Senast igår stod jag och svor över en påse crostinis som inte ville öppna sig på ett särskilt tjusigt sätt.

Det värsta är godis- och halstablettpåsar som är i lite cellofanaktig plast. Man öppnar ett litet litet hörn och det slutar med att botten på ens handväska är full av lösa tabletter. Om estrellarycket funkat skulle man kunna rulla ihop påsarna bättre.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där! Så försöker man bita lite försiktigt och då kan den lilla öppningen hålla en dag eller så, sen är det kört...

Baba sa...

Ja, det kan ju inte vara meningen att man ska behöva hälla över i andra burkar, askar eller påsar. Verkar resursslösaktigt!

"A Peaceful Warrior" sa...

Det där har jag också faktiskt reflekterat över...saknar "knycket". Grattis också till nya datorn. Hm...du kunde iofs ha fått min minimac för halva. ;)

Baba sa...

Tack...förlåt att jag inte köpte din, men jag ville ha en pc och en sprillans ny nu när jag dragits med så mkt skräp.

Jag ser att du gjort det där yearbook-skojet. Snygg lugg där :)