lördag, maj 10, 2008

Roliga sammanträffanden

Jag har sagt det förut och säger det gärna igen - jag älskar sammanträffanden. Särskilt sådana som får mig att känna mig som om jag vore med i Truman show...

Jag har varit sjuk med feber, halsont och en mördande huvudvärk. Jag, som aldrig har feber! Men febern var bara över en frossa-svetta-natt och jag är redan på bättringsvägen. Det är tur det, för om det är trist att vara sjuk i allmänhet så är det trist i synnerhet när det är över 20 grader varmt och strålande sol ute!

Igår tog jag mig i alla fall samman och begav mig på darriga ben och lätt kallsvettig till ICA. När man är sjuk och ligger hemma ser man av uppenbara skäl inte så många nummerplåtar, vilket naturligtvis grämt mig. Vad rullar förbi mig precis när jag klivit ut från affären? 785 - numret jag skulle ha. Tjoho, jag är utomhus tio minuter på tre dygn och ser numret jag behöver.

Det andra sammanträffandet: Jag har läst en del den sista tiden och igår läste jag ut en bok som heter "Döden och pingvinen" av Andrej Kurkov. Jag kunde inte låta bli att dra på smilbanden då den slutar den nionde maj (före detta Segerdagen i Ukraina).

Inga kommentarer: