måndag, maj 19, 2008

När lärare blir sjuka

Det kändes helskumt att åka till jobbet idag. Jag har inte varit där sedan 7 maj. Samma dag som vi hade avslutning och utställning på kursen i grafisk design, som jag gått. Jag undrar om inte min mottaglighet för virus och bakterier står för att jag börjar se ljuset i tunneln och sänker garden. Sedan i fredags är det också officiellt att jag slutar i och med sommarlovet. Fler och fler saker avslutas och det vet man ju när lärare blir sjuka...på loven så klart.

En arbetskamrat till mig har en fru som är lärare och han säger att vi är av samma skrot och korn. "Såna där elaka jävlar som ingenting biter på"...förrän hans fru kollapsade på toagolvet strax innan jullovet för några år sedan. Hon var fullkomligt slut och kroppen var tvungen att sätta henne ur spel för att hon skulle fatta. Lite läskigt!

5 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Oj då! Ja, här går det på högvarv fortfarande. Hinner inte varva ner än på några veckor.

Vad händer i höst då?
Kram!

Baba sa...

Det står skrivet i stjärnorna...men det löser sig :)

Kram

Anonym sa...

Ta hand om dig nu och gör inget i onödan!

Prinsessmamman sa...

Ok. Lycka till! Maila gärna nån dag! Mitt förnamn.efternamn@gmail.com

Baba sa...

Tack Pernilla! Jag är faktiskt nästan helt återställd nu. Lite halsont kvar bara.

Jag hör av mig Prinsessmamman!