onsdag, juni 06, 2012

Döden dö?

Jag funderar på att avsluta den här bloggen i brist på läsare. Jag har lurat mig själv ganska länge med att det är för att det är roligt som jag skriver, men det är inte sant. Då kan jag ju skriva dagbok. Jag behöver bekräftelse, helt enkelt. Jag tycker ju själv att jag skriver rätt så roligt kring fantastiska vardagsämnen och betraktelser. Okej, platespottandet kanske hade en extremt smal publik, men det har jag ju slutat med nu.

Om jag sätter punkt för Moster Baba, vad ska jag då ha för projekt? Ska jag äntligen skriva en bok istället? Ska jag öppna ett twitter-konto? Ska jag starta en ny blogg och verkligen sälja in den? Sälj har ju aldrig varit min starka sida, men det finns ju massa olika sätt att hamna högt på blogglistor.

Jag vet inte. Jag kanske känner mig omotiverad för att det är så mycket annat nu...

6 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

Du ÄR rolig och fyndig i dina funderingar och vardagsbetraktelser! Jag vet att jag bara är EN enda, men jag läser alltid dina inlägg med nöje. Men OM du nu lägger ner bloggen så hoppas jag att det kommer en bok istället. Böcker kan man aldrig få för många av! :)

Baba sa...

Tack! Jag vet att du är trogen, även under perioder då jag inte skriver på flera dagar/veckor/månader.

Jag kanske bara har en motivationssvacka.

Heléne sa...

Jag läser alltid på iphonen och då är det så jobbigt att kommentera... *skäms*

Cissi sa...

Jag läser också med nöje!

Baba sa...

Du behöver inte skämmas Heléne. Min egen syster går också in på mobilen, bara för att se hur många böcker jag har läst. Men hon vill inte tävla ;)

Unknown sa...

Jag läser lite då och då, blir på bra humör av det du skriver, ja oftast alltså.