tisdag, mars 02, 2010

So far so good

Än så länge går det bra. Det jag främst vill är att bli av med min ovana att äta godis, men det är väl bra om jag kan bli av med annat socker också. På måndagar får vi frukost på jobbet och jag åt bara underdelen av min leverpastejmacka och hoppade över pago-juicen. Den tycker jag är sötsliskig även när jag har hög sockervana i kroppen, så det är inte direkt en uppoffring.

På kvällen var jag på teater. Ett bra tips mot slentrianmässigt letande i skåpen hemma. Aktivitet och socialt umgänge byter jag gärna mot en påse lakritskonfekt. Ikväll blir det mer aktivitet - stämrep med altarna!

2 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

Det kommer att gå bara man bestämmer sig för att lyckas!
själv har jag klarat mig hyfsat bra från beroendet sedan nyår ungefär. Fuskar bara ibland när jag är bortbjuden. :)

*kramkalas*

Baba sa...

Tack för supporten!

Jag har ju inte för avsikt att sluta helt, bara avgifta mig så jag klarar att ta en bit här och en där av väl valda godsaker.

Kram