onsdag, december 02, 2009

Bara upp till kanten, tack!

I över 25 år har jag druckit kaffe. Jag har alltid mjölk i. Mycket mjölk. Jag borde vara expert på att se hur mycket kaffe jag kan hälla i muggen för att få plats med önskad mängd mjölk.

Att döma av morgonens exempel är jag fortfarande en amatör. Då stod jag med kylskåpsdörren öppen, mjölkpaketet i höger hand och kaffekopp med konvex yta i vänster. Sakta sakta förde jag munnen mot kaffekoppen för att sörpla, men jag måste ha darrat till och spillde inte bara ned golvet utan också ena strumpan.

Vem ska man bli arg/trött på när sånt händer?

4 kommentarer:

Lakritsdraken sa...

*Haha* Ingen större idé att bli arg och irriterad. Bara att lära av misstagen och tänka sig för nästa gång. Men visst blir man lite småsur... :)

Baba sa...

Ska jag börja tänka mig för nu, när det inte lyckats mig på 2½ decennier?!

Jag är bara en gammal hund som har lite svårt att lära mig sitta :)

Moppe-rejsarn sa...

Konvex yta?? Hur ser koppen ut??

Eller var det egentligen ett martiniglas?

:-)

Baba sa...

Ytspänning :)