tisdag, december 18, 2007

Typiskt nummerplåtsfenomen

Alla som spottar nummerplåtar kommer att känna igen detta scenario:

Jag tog 698 härromdan (ja, 690-talet gick undan) och skulle följaktligen ha 699 idag. Nu hampar det sig så att min pappa har det numret på sin bil, som jag inte kommer kunna lägga ögonen på förrän tidigast den 23:e. Eftersom det är ett inarbetat nummer för mig så ser jag faktiskt just 699 ganska ofta, men jag var ändå tvungen att sms:a pappa och kolla för han ska nämligen byta bil snart och jag var rädd att tajmingen skulle vara usel och till min nackdel. Nä, han byter inte än så det skyddsnätet fanns ju ifall...

Jag såg inte mindre än tre 698:or på stan idag, de log listigt och hånskrattade inte alls juligt åt mig. Väl hemma gick jag på promenad, för jag hoppades att en 699:a skulle stå där den ibland står. Och det gjorde den!

Bara för det såg jag en 699:a till på hemvägen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade 001 två gånger i lördags. Nu åker vi fram o tillbaka Härjedalen i jul, vad tror du jag kommit upp i när jag är hemma igen?

Prinsessmamman sa...

Jag ser 088 och 984 överallt! Fast jag letar 070 nu...

Baba sa...

Mitt experttips är att man inte ser så många nummer som man tror när man är ute på vägarna, möjligtvis när du kommer fram till Härjedalen! Om det är du som kör avråder jag å det bestämdaste att du glor för mycket. Sedan tillkommer ju det faktum att det är vinter. Det mörknar tidigt och nummerplåtarna kan vara smutsiga och ens egen vindruta också. Slutligen vill jag påstå att man inte är så inne i att automatiskt titta på skyltar när man bara är på 001.

Men lycka till, anonym!

Prinsessmamman: jag har sagt det förut - välkommen till nummerplåtsvärlden :)